Skit under naglarna

Idag har jag varit flitig och hunnit med en del.
Jag har tvättat köksfönstret och rollat filmjölk på det.
Ja du läste rätt, filmjölk!
Jag läste om denna idé på Facebook om hur man gör eget frostat glas och blev genast intresserad och eftersom att jag är så barnslig och pysslig så var jag bara tvungen att testa. 
 
Detta är jätte enkelt och roligt!
Du behöver bara
  • filmjölk
  • roller eller en svamp och dutta med
  • maskeringstejp, om du vill
Sen är det bara att ge sig på fönstret!
Det bästa med detta är att det inte luktar och det går att tvätta bort när man vill.
Perfekt att göra med barn om man får tillfälle. 
 
 
Efter detta stök började jag plantera lite frön inför sommaren.
Bara att hålla tummarna för att det händer något!
Sen efter det planterade jag om alla 12 blommor här hemma, så nu har alla växter ny fräsh jord att gro i.
 
 Sallad, gräslök, smultron och dill.
 

Kommentera här: