Stalker varning igen!

Har ännu en gång hört från denna stalker..!
Hon måste nog älska att spionera på oss!
Men hon ringde (jag svarade av misstag, trodde att det var någon annan som ringde) och påstår att hennes vän har hittat och tittat på min blogg och sett sitt och hennes namn.
 
Eftersom att jag respekterar hennes vilja så tar jag bort hennes och vännens namn och döljer mobil nummret.
 
Förhoppningsvis har denna kvinna lärt sig en läxa, hitta en annan hobby och låt bli att försöka förstöra för andra! 
 
 
1 Anonym:

skriven

Men från min syn tycker jag det låter mer som att du har STORA problem i ditt förhållande! Denna person som du kallar STALKER har ju mer förnuft än vad du har!
Jag läser olika blogga för att se vad folk skriver. Men din blogg va ju FÖRJÄVLIG! Hur FAN kan du skriva ut någon annans namn å nummer som du inte känner? Ingen NORMAL människa hade gjort det. Och ÄLSKLINGEN som du skriver om, har inte denna person ett namn! Bli jobbigt att läsa ÄLSKLINGEN i var till varannan mening! Meningslös blogg!

Svar: Hejsan! Vad synd att du väljer att vara anonym när jag ändå ser din IP adress.
Denna blogg handlar mestadels om mig och om vad jag hittar på, därför väljer jag att skriva "Älskling" istället för hans namn (och så vill inte han att man ser hans namn jämt och ständigt).
Sen så har du varit lite för snabb att kommentera, fullständigt namn och nr står inte om denna stalker.
Hoppas du hittar en annan blogg som du tycker är rolig! :-)
Emelie Mosell Haquinius

2 Anonym:

skriven

Men hur kan du skriva i inlägget STALKER VARNING IGEN att denna stalker ringde och att du svarade av misstag och att STALKERN vill att du tar bort hennes namn och nummer! Så gjorde du det! Jag har läst din blogg ert tag, så jag såg både hennes namn och nummer! Verkar som du har stora problem med respekt. Med tanke på att du skriver ÄLSKLINGEN och skriver it andras NAMN och NUMMER som du inte ens känner! Idiotiskt..!

Svar: Du verkar inte ha något bättre för dig än att leta fel på bloggare?Och att du är så oförskämd och skriver dessa saker och sedan är anonym!
Jag börjar nu misstänker att det är du som är "våran" stalker. Jag har omkring 50 sidvisningar om dagen och det är bara DU som kommenterar och orkar bläddra tillbaka så många inlägg och läsa om detta.
Är du arg över att du inte lyckades sära på mig och min Älskling? Vi älskar varandra, ska bygga hus och gifta oss, denna stalker (som jag tror är du) har inget att hämta hos min Älskling eller mig.
Koncentrera dig på DINA vänner och familj, om du inte har hunnit sett det så är det snart jul.
Jag önskar dig allt gott i framtiden, GOD JUL!
Emelie Mosell Haquinius

3 Anonym:

skriven

Hej igen! Jag kan säga att jag heter AnnaKarin och INTE Th***** från Göteborg! Men visst om du inte vill att jag ska få inspiration från dig så ska jag INTE läsa din blogg. Men det som STÖR MIG är att du inte respekterar andras privatliv! Jag vill inget illa till varken dig eller din ÄLSKLING! Jag vet inte ens vem han är.
Så lycka till med hus å bröllop! Och ha en GOD JUL.
Min familj och vänner stöttar mig i allt jag gör och inte gör!

Svar: Hej AnnaKarin! Kul att få veta ditt namn, då ber jag om ursäkt för att jag trodde att du var någon annan.
Hoppas att du hittar någon annan blogg som du känner dig mer bekväm med att läsa.
Jag har ett rätt så tufft sätt att bemöta någon som försöker förstöra mellan mig och min sambo.
Alltså denna Th****** och inte du!
Ha en God Jul och Gott Nytt år!
Emelie Mosell Haquinius

4 Annakarin:

skriven

Ärligt talat så tror jag INTE att den här Th***** är ute efter att förstöra mellan er utan att hon vill dig väl och att du får insikt på vad din sambo har gjort med henne! Men det är bara min uppfattning. Inget illa!
Men jag var med om en liknande historia, fast det va min föredettingar MAN som började chatta med en annan kvinna via wordfue och sedan vidare till skyp och sen via sms och telefonsamtal. Vilket gjorde att min föredetta MAN började misshandla mig för att jag undrade vem han pratade med sent på kvällarna och liknande! Vi hade varit tillsammans i tio år och gifta i sju år!
Men det är bara vad som hände mig!

Svar: Hej! Jag blev förvånad över att se att du skrev. Tack för din omtanke, men jag är 100% säker på att hon ljuger, hon sa andra saker i telefonen som gjorde att jag förstod direkt att hon ljög. Så som dagar och tider då han satt i soffan hos mig, när hon påstod att han var 40 mil bort.
Man kan ju inte vara på 2 ställen samtidigt.
Tråkigt att det blev så mellan dig och ditt ex, något sådant skulle jag inte ens önska min värsta fiende!
Inte för att vara elak, men när jag hör sånt om andra par blir jag tacksam över det jag har med min sambo och ännu mer arg på personer som bedrar sina partners eller dom som försöker sära på andra!
Denna "stalker" var bara ute efter att förstöra, det lovar jag dig.
Varför? Det vet jag inte, hon kanske gör så åt många människor och vi råkade bli utvalda..?
Oj vad lång denna kommentar blev! Men jag hoppas att du nu förstår bättre varför jag blev så arg på denna person.
Man kan som sagt inte vara på 2 ställen samtidigt och som tur var så var han med mig ♡
Emelie Mosell Haquinius

5 Annakarin:

skriven

Hej Emelie! Skulle kolla om du hade svarat på min sista kommentar och blev lite fundersam. Fick lite funderingar på hur lite man känner personer i sin omgivning, det inkluderar även de man ÄLSKAR mest! Kollade med polisen om man kan kolla upp gamla sms och samtalslistor som man raderat. Och ja det kan man! Så om jaga hade varit i dina kläder hade jag nog kollat upp din ÄLSKLING! Tyvärr kan inte jag kolla upp varken STALKERNS eller din ÄLSKLING, för man måste kunna person numret på personen ifråga!
Kanske är tänkvärt för dig!

Svar: Hej ännu en gång (ca 3 vekor senare)! Tack för din omtanke, men det kommer inte behövas göra några "undersökningar". Jag är säker på min färstman och som jag tidigare har sagt, han kan inte vara på två ställen samtidigt.Nu tycker jag att du har börjat bli obehaglig och jag vill inte att du skriver mer till mig på min blogg.
Som sagt, tack för omtanken, men låt mig och min fästman vara nu. Svara inte på detta svar.
Emelie Mosell Haquinius

6 Josef:

skriven

Hej!
Tycker AnnaKarin och den här Stalkern har helt rätt. Du borde vakna upp ur din fantasidrömmar. Vad är ditt problem? Vem är det som är stalker och vem är det som är stalker? Tycker det verkar konstigt att du inte fattar vad den du anger som stalker har RÄTT. Jag jobbar för polisen och tycker att du SKA VAKNA UPP NU.

Svar: Hej! Som du kanske vet finns det 3 vanliga typer av stalker beeten. 1, Lindrig besatthet. 2, Inbillad kärlek och 3, Tvångsföreställd kärlek.

Nu handlar detta om Inbillad kärlek. Kärnan i denna form bygger på att individen inbillar sig att en annan person är attraherad av denne. Illusionen är ofta i form av idealiserad romantisk kärlek och spirituell samhörighet snarare än sexuell tillgivelse. Den andra personen kan vara okänd eller av högre status. Individen anstränger sig ofta för att kontakta offret men stalkern kan även hålla illusionen hemlig.

Och nu till något annat, hur kan min pojkvän vara en stalker? Han har inte ringt, träffat eller umgåtts med någon annan. Vad har han gjort för fel?
Mvh Emelie
Emelie Mosell Haquinius

7 Anonym:

skriven

DU VET INGENTING!!!
VAKNA UPP NU..!
LYSSNA PÅ VAD ALLA SÄGER TILL DIG OCH INTE DIN POJKVÄN!

Svar: Ni små troll har visst inget bättre för er? Inlägg är typ 100 år gammalt, har jag kommit över det borde du/ni också göra det. Kryp ner i era små trollbon och hitta på något annat vettigt och kul!
Puss och kram ♡
Emelie Mosell Haquinius

8 Anonym:

skriven

Låter som det är DU dom är stalken! För du har INGEN respekt för varken henne eller hennes kompis om du har lagt ut hennes namn å nummer

Kommentera här: