Bröllop

Var igår som sagt på bröllop, ett halvt svenskt och halvt judiskt.
Det var min kusin Jenny som gifte sig med sin David.
Det intressant men inte riktigt i min smak om man säger så.
Jag tyckter att allt verkade vara för allvarligt...
Bröllop ska väl vara fylld med kärlek, gemenskap, glädje, humor, hamoni och skönhet.
Det tycker jag iallafall..!
Men detta bröllop var som sagt alldelles för allvarligt, trist och tråkigt.
Bruden log knappt, brudgummen såg mest nervös och besvärad ut och så tvingades dom manliga gästerna att ha kippa på sig.
 
(En kippa är en huvudbonad, en form av huvudduk eller kalott, som traditionellt bärs av judiska män i synagogan och vid andra religiösa tillfällen som ett tecken på vördnad inför Gud.)
 
Det tycker jag inte är helt okej, man kan inte tvinga någon att ansluta till en religon. 
Tänk om alla kvinnor som går in i en katolskkyrka måste ha nunnedräkt?
 
Somsagt, allat var konstigt i brist på annat ord...
 
Men jag lyckades ta några fina bilder av cermonin och så lyckades jag ta bilder när brudparet log och faktiskt såg lyckliga ut!
 
 Pappa
 
 
 
Farbror Mats och pappa.
 
Kusin Sara
 
 
 
 
Ulf och Jenny
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stampa på glas
 
 
 
 
 
 
 Mats, Mathias (Saras pojkvän) och farmor
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: